Oepsie, niet elke week nee;) - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Annabel - WaarBenJij.nu Oepsie, niet elke week nee;) - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Annabel - WaarBenJij.nu

Oepsie, niet elke week nee;)

Blijf op de hoogte en volg Annabel

02 November 2012 | Argentinië, Buenos Aires

Ja, ik weet het. Elke week iets schrijven, gaat me denk ik toch niet meer lukken..

Maar nu, na 4,5 week, hebben we onze weg hier helemaal gevonden. Spaans gaat al aardig, maar het blijft lastig door het rare accent wat ze hier spreken..

Een paar dingen die opgevallen zijn de afgelopen weken:
- wie het hardst rijdt/toetert in het verkeer heeft voorrang
- autos stoppen niet, dus rennen is noodzakelijk (soms)
- er zijn veel blonde mensen hier, maar niet zo blond als ik (ik word barbie genoemd:S)
- ik heb een nieuwe verslaving, DULCE DE LECHE! (soort van caramel)
- je moet hier nooit cappucino bestellen, want dat krijg je een soort van lauwe melk met 2 druppels koffie en kaneel. Als je een cappucino wilt, bestel je een cafe con leche, dat is de "normale" cappucino.
- Het weer is onvoorspelbaar, de ene dag super warm (30 graden), de andere dag enorm veel regen.
- Als je empanadas eet, neem dan die met roquefort kaas!! Echt zooooo lekker!! :) En!!! ik heb VLAM-EMPANADAS (met vlamvlees) gevonden, degene die weten wat ik bedoel, weten dat het overheerlijk moet zijn!
- te laat komen is oke, zelfs docenten doen dat dagelijks minstens een kwartier.
- Steeds vaker kan ik mensen verstaan en ik ben zelfs al één keer de weg gevraagd, heel apart omdat ik eruit zie als de typische toerist en ook zo word gezien.

Afgelopen zondag zijn we verhuisd naar het appartement wat in dezelfde straat stond als waar ons gastgezin was. Super toevallig! De straten zijn hier alleen zo lang, dat het ons 20 minuten koste om hier te komen met de taxi. Toen we aankwamen was het een grote puinzooi, het was erg smerig en er stond een enorme berg afwas en afval. Het stomme was, we wisten op de dag zelf pas wel appartement het werd, omdat we toen pas de sleutel en het exacte nummer kregen, maar... We hadden een feestje gehad in hetzelfde appartement de vrijdag ervoor. Een feestje met allerlei in het huis van een vriendin, die zaterdag vertrok. En nu stond alle afval en zooi er dus nog. De schoonmaakster had het niet opgeruimd! Dus het rare was, dat we precies wisten waar de rommel van kwam en van wie het was:P..
Maar het feestje was erg leuk die vrijdag! We hadden een feestje met mensen van school van verschillende nationaliteiten en iedereen nam een typisch gerecht of drankje mee van uit zijn land. Rosa en ik hadden hutspot gemaakt en het viel erg in de smaak! Zwitserse mensen (die zijn hier super veel!!) hadden kaasbrood gemaakt en kaaspasta. Een meisje uit India had chicken-curry gemaakt, super lekker! En andere mensen die echt niet konden kopen hadden een overheerlijke chocolade taart gekocht. En als toetje hadden braziliaanse meisjes een soort bolletjes gemaakt van chocola en gecondenseerde melk. Erg lekker!!

Later zijn we naar een club gegaan en we hadden toen samen met een ander meisje een taxi genomen naar huis. Toen we bij haar kwamen en ze tegen de taxi chauffeur zei dat ze wilde betalen, begrepen Rosa en ik niet helemaal of wisselde of betaalde. Toen ze de taxi uit was zei de chauffeur dat ze niet had betaald en toen hebben we dus allebei betaald. En we konden er niets meer aan doen, want we moesten van hem betalen... Dat is dus ook Argentinië.

  • 25 November 2012 - 01:07

    Jelske:

    Eindelijk jouw verhalen eens gelezen! Veel wist ik toch stiekem al een beetje via whatsapp.. maar dat je Barbie genoemd wordt had je nog niet eerder gezegd.. 3 december gaan we skypen en dan ben je er toch een beetje bij met Sinterklaas! enne die brief van Maxima waar je broer het over had... kan je die niet ook voor mij fixen ? en veel plezier nu in Uruguay!
    Liefs Jelske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Argentina

JAAAAAHHHH!!!!

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2013

bijna thuis? Nee!;)

09 Januari 2013

bijna thuis? Nee!;)

09 Januari 2013

bijna thuis? Nee!;)

07 December 2012

En al weer 10 weken op school voorbij:)

14 November 2012

ja, het derde verslag!;)
Annabel

Actief sinds 02 Okt. 2012
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 2985

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2012 - 31 December 2012

Argentina

Landen bezocht: